venerdì 25 marzo 2011

Polpettone con spinaci, prosciutto cotto e provola, czyli pieczen miesna ze szpinakiem, gotowana szynka i serem provola



Polpettone al fornoporcja na okolo 6-8 osob800 g miesa mielonego (wolowe, wieprzowe, cielece)
1 bulka (100g) namoczona w wodzie i odcisnieta
2 jajka
pare lyzek startego parmezanu
sol i pieprz
bulka tarta
oliwa z oliwek

szpinak
szynka gotowana (prosciutto cotto)
ser provola

dodatkowo: ziemniaki, rozmaryn i kieliszek bialego, wytrawnego wina


Wykonanie:

Szpinak dokladnie oplukac i udusic na paru lyzkach oliwy. Osolic i dokladnie odparowac.
Mieso wyrobic wraz z jajkami, bulka i parmezanem. Osolic i popieprzec do smaku.
Mase miesna rozlozyc na papierze do pieczenia lub folii aluminiowej. Uformowac duzy prostokat.
Na masie miesnej rozlozyc rownomiernie szpinak i pokrojony w cienkie plastry ser.


Rozlozyc cienko pokrojona szynke i zwinac w rulon calosc.
Obtoczyc pieczen w bulce tartej i ulozyc w naczyniu, w ktorym bedziemy ja zapiekac.
Ziemniaki obrac i pokroic w spora kostke. Wyplukac. Wymieszac z sola, pieprzem i rozmarynem. Ulozyc kolo pieczeni.
Calosc podlac oliwa i winem.
Wlozyc do nagrzanego piekarnika i piec okolo godziny w temperaturze 180-200°C.
Przed pokrojeniem odczekac jakis kwadrans.

Smacznego :-)


I tak jako ciekawostka neapolitanskie specjaly obwoznej smazalni. Smazalnia - friggitoria umieszczona jest na pikapie. Przekaski smazone sa na biezaco, tzn. przy nas pan wrzuca je na olej i smazy. No wlasciwie, to taki lokalny fast food. Ta obwozna smazalnia zaparkowana jest co wieczor przy niedalekim skrzyzowaniu. Obecnie interes jest w rekach mlodego mezczyzny, ale moj maz pamieta, ze smazalnie zaczal pan Gennarino (ojciec). Zaczecal on spiewnie do zakupu: Mangate, mangate... (czyt. manjate, manjate... - jedzcie, jedzcie...).
Kulki (powiedzmy) to zeppoline. Zrobione sa z usmazonego ciasta drozdzowego.
Romby to smazona polenta.
Podluzne walce to panzarotti. Male krokieciki ziemniaczane.
Mowie Wam pycha :-)

11 commenti:

  1. Oj, ja to mogłabym się u ciebie stołować :)
    Pyszny polpettone. Mnie parę razy zdarzyło się popełnić kotlety mielone ze szpinakiem i mozzarellą.

    RispondiElimina
  2. Wygląda bardzo ,bardzo smakowicie! Podoba mi się:)
    Pozdrawiam :)

    RispondiElimina
  3. Zapowiada się super! Robiłam już pieczeń ze szpinakiem, ale szpinak był wmieszany w mięso. I ni było pysznego sera i szynki do tego. Już mam na to ochotę :)

    RispondiElimina
  4. wygląda wspaniale!
    mm... musi też z pewnością wybornie smakowac.

    RispondiElimina
  5. @ Lq no to zapraszam. A swoja droga u Ciebie jada sie rownie dobrze i smacznie takze ja jestem chetna na stolowanie sie u Ciebie :-)

    @ Majanko dziekuje i polecam.

    @tu-tusia mowisz szpinak wmieszany w mieso? Tak tez musi bys dobre. Nastepnym razem sprobuje tak wlasnie zrobic.

    @ Karmel-itko dziekuje za wizyte. Polecam to danie swietne na niedzielny obiad :-)

    RispondiElimina
  6. Chyba się przymierzę do tego Twojego polpettone. Lubię wszelkiego rodzaju zawijańce, a w tym dodatkowo pasują mi składniki. Nie obiecuję oczywiście że czegoś od siebie nie dorzucę, ale na pewno jak zrobię to się pochwalę.

    pzdr.

    RispondiElimina
  7. @ retete-ina milo mi, ze przypadl Ci do gustu ten przepis.
    @ pookcook to dla mnie prawdziwy zaszczyt :-) Daj znac jak smakowalo.

    RispondiElimina
  8. Myślę nad wypróbowaniem dziś tego przepisu, tylko mam problem z serem. Nie wiem jakiego typu serem jest provola (którego raczej w PL nie kupię), a skoro nie znam smaku, nie wiem czym dostępnym u siebie mogę go zastąpić. jakieś podpowiedzi?

    RispondiElimina
  9. @ tu-tusiu . Provola to obwedzona mozzarella. Mozesz dac jakis ser podwedzany w stylu oscypka lub zwyczajna mozzarelle. Smak nie bedzie wtedy z lekka nutka wedzonki, ale rownie dobry.Jesli zdecydujesz sie na np. oscypek uwazaj z sola , bo to slony ser a provola mimo, ze podwedzona to delikatny i nieslony ser.

    RispondiElimina
  10. Anthony, kocham Twoje pomysły i te wspaniałe przepisy!!! dziś zrobiłam tę pieczeń i miałam super obiad!!!! dzięki

    RispondiElimina

Dziekuje za komentarze. Mozecie pisac je w jezyku polskim, angielskim i wloskim :-)
Thank you for your comments. You can write them in english, polish and italian:-)
Grazie per i Vostri commenti.Potete scriverli in italiano, inglese e polacco :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...