lunedì 31 maggio 2010

Spaghetti ze szparagami i krewetkami


Spaghetti ze szparagami i krewetkami jadlam ostatnio w pewnym lokalu w Trapani, na Sycylii. Byla to wersja tej potrawy , ale z dodatkiem smietany. Nastepnym razem tak tez ja przygotuje. Moje spostrzezenia to:
- w wersji bez smietany wyrazniej odczuwamy smak szparagow,
- wersja ze smietana ma delikatniejszy smak.
W kazdym badz razie radze wyprobowac i jedna i druga.

Skladniki na 2 osoby:
peczek szparagow
450 g krewetek (uzylam krewetek Black Tiger-rozmrozone)
1 marchew,galazka selera naciowego i natki pietruszki na wywar
150 g spaghetti
2 zabki czosnku
peperoncino czyli papryka chilli *
oliwa z oliwek
posiekana nac pietruszki
kieliszek wytrawnego bialego wina



Przygotowanie:
1. Krewetki oplukalam. Usunelam glowy,czarna zylke i obralam z pancerzyka.
2. Pancerzyki i glowy oplukalam. W malym garnuszku ugotowalam wywar z pancerzykow i glow krewetek i warzyw.Prezcedzilam. Otrzymalam szklanke wywaru.
3. Ze szparagow odcielam okolo 5 centymetrowa czesc z glowkami. Z pozostalej czesci odlamalam zdrewniale koncowki i poobieralam.Poobierane koncowki pokroilam na 2 centymetrowe kawalki.Oddzielnie umylam glowki i koncowki.
4. Na oliwie podsmazylam czosnek i rozkruszona papryczke chilli. Czosnek usunelam. Wrzucilam koncowki szparagow i podlalam je winem. Po paru minutach dodalam glowki i zalalam calosc wywarem. Na silnym ogniu ,pod przykryciem gotowalam ok 5 minut, az sos mocno odparowal.
5. Dodalam obrane krewetki i gotowalam nastepne pare minut.
6. W miedzyczasie ugotowalam al dente makaron. Odcedzilam.
7. Wybralam z sosu krewetki. Wymieszalam makaron z sosem i posiekana natka,rozdzielilam krewetki i natychmiast podalam.

* w wersji ze smietana dodajemy zamiast peperoncino pieprz. Na samym koncu, gdy potrawa jest juz na talerzu.

6 commenti:

  1. Makaron z krewetkami mogłabym jadać co drugi dzień. A sosy śmietanowe do makaronów, to lubie chyba tylko te z grzybami.

    RispondiElimina
  2. Nie moge sie napatrzec na ten makaron. :)

    RispondiElimina
  3. Lq ze smietana tez byly niezle :-)

    Karolinko to nic tylko zrobic i zajadac sie. Pozdrawiam i dzieki za odwiedziny.

    RispondiElimina
  4. Wierz mi, ze mam taka liste dan do zrobienia, ze nie wiem za co sie zabrac. ;) Na szczescie mam dostep do swiezych krewetek, wiec moze jeszcze w tym sezonie szparagowym mi sie uda? Jeszcze ok. 2 tygodni mam. ;) Pozdrowienia sle!

    RispondiElimina
  5. Carol daj znac jak wyszlo :-)
    Ja w niedziele bede robic , ale w wersji risotto.

    RispondiElimina
  6. Nie zrobilam, a sezon sie skonczyl. ;/ Przypomnisz mi za rok? ;)

    RispondiElimina

Dziekuje za komentarze. Mozecie pisac je w jezyku polskim, angielskim i wloskim :-)
Thank you for your comments. You can write them in english, polish and italian:-)
Grazie per i Vostri commenti.Potete scriverli in italiano, inglese e polacco :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...