venerdì 11 novembre 2011

Mozzarella in carrozza, czyli smazony tost z mozzarella

Mozzarella in carrozza to przekaska pochodzaca z Kampanii. To jeden ze sposobow na wykorzystanie mozzarelli, ktora nie jest juz na tyle swieza, aby mozna ja bylo jesc samodzielnie. Tzn. ma juz 3 - 4 dni. U mnie raczej nie zdarza sie, aby mozzarella bufala sie "zestarzala" wiec do tej potrawy kupuje fior di latte (mozzarella krowia) lub provole (podwedzana mozzarella).
Na 6 tostow zuzylam:
12 kromek chleba tostowego
300 g fior di latte (mozzarelli)
3 jajka
ok. 200 ml mleka
sol i pieprz
oliwa do smazenia
Chleb tostowy maczamy z jednej strony w mleku. Na namoczonej w mleku czesci chleba ukladamy pokrojona w cienkie plastry mozzarelle. Zostawiamy troszke miejsca przy krawedzi. Przykladamy druga kromke chleba namoczona czescia do srodka i dobrze kanapke przyciskamy. Jajka roztrzepujemy ze szczypta soli i pieprzu. Obtaczamy kanapke w roztrzepanym jajku i smazymy na oliwie. Smazymy z obu stron na niezbyt silnym ogniu, na zloto tak aby ser w srodku nam sie rozpuscil. Odsaczamy z tluszczu na papierowym reczniku i podajemy gorace.
Smacznego.

14 commenti:

  1. Pyszne kanapki uwielbiam takie tosty na ciepło i ser taki rozpływający się .Robiłam takie tylko jeszcze wrzuciłam do środka szynkę i bazylię .Nie boisz się mieszkać tam pod tym wulkanem?:)) Masz bardzo pyszny blog,uwielbiam włoskie smaki rozgoszczę się tu na dłużej:)Pozdrawiam z chłodnej choć dziś nawet słonecznej Polski:)

    RispondiElimina
  2. Bardzo, bardzo lubie! I juz wiem, co bedzie dzisiaj na kolacje :)

    RispondiElimina
  3. Och, to jest takie pyszne~! Mniam:)

    RispondiElimina
  4. wieki całe robię chleb w jajku z mlekiem, bo maluchy lubią i nie wpadłam na taki pyszny pomysł z serem!!! dzięki

    RispondiElimina
  5. Czyli że coś w stylu francuskich tostów na modłę włoską? Biorę w ciemno :D

    RispondiElimina
  6. We Antony hai scritto sul mio Blog, Mamma mia che ricette gustose, bhe le tue sono spettacolari
    :-)

    RispondiElimina
  7. to musi niesamowicie smakować :)

    RispondiElimina
  8. @ co by tu zjesc? - witam serdecznie. Mozzarella in carrozza to tylko chleb z serem, ale wszystkie kombinacje sa przeciez mozliwe. Oczywiscie z szynka i bazylia to tez przesmaczne jest:-)Co do miejsca zamieszkania to wiesz zaskoczylas mnie. Juz dawno bowiem przestalam myslec o tym gdzie mieszakm. Kiedys tez sie zastanawialam czy to nie jest niebezpieczne. Na pewno tak, bo Wezuwiusz choc uspiony jest czynnym wulkanem. Nie mieszkam jednak na zboczach wulkanu, ani tez w okolicach Pompei wiec jestem dobrej mysli. Dziekuje za pozdrowienia i nawzajem i zapraszam ponownie :-)
    @ Maggie zrobilas? :-)
    @ Majanko dziekuje i polecam.
    @ wilczyca-Aga wlasnie to taka prosta rzecz, kuchnia ludowa. p.s. sam chleb maczany i smazony tez sie robi. nazywa sie tu pane fritto. czasem, gdy zostanie mi jajko np. z panierowania dodaje troche parmezanu i mleka maczam chleb i smaze :-)
    @ Arvèn. Tak tak tak :-)
    @ isaporidelmediterraneo - Grazie. Troppo gentile :-) Seguirò tuo blog con grande atenzione.
    @ atina to niezwykle proste danie i bardzo smaczne.

    Pozdrawiam wszystkich serdecznie :-)

    RispondiElimina
  9. Anthony, fantastyczny blog! Prawdziwa kopalnia regionalnych przepisów. Będę tu często zaglądać w poszukiwaniu neapolitańskich smakołyków. Pozdrawiam serdecznie.

    RispondiElimina
  10. Mmmmmmm....ale mniamusne sa te tosty...wygladaja przepysznie i na pewno tak samo smakuja;-)

    RispondiElimina
  11. Tez takie robie tylko z dodatkiem szynki :) No i dodatkowo obtaczam w bulce tartej. Do jajka dodaje troche oregano. Tak robila moja tesciowa i ja tak robie.
    Pozdrawiam.

    RispondiElimina
  12. @ Agnieszko dziekuje za wizyte i ze zainteresowal Cie moj blog. Bardzo mi milo. Ja od dawna jestem Twoja czytelniczka :-)
    @ kachna dziekuje i polecam.
    @ Alizea interesujace, interesujace... maja jakas nazwe specyficzna te tosty wg tesciowej? Buziaki :-)

    RispondiElimina
  13. Anthony - nie,nie maja innej nazwy-zwa sie tak samo mozzarella in carozza,tyle tylko,ze troche - jak wsomnialam- odmiennie robione,ale zawsze to to samo danie.
    Pozdrawiam :)

    RispondiElimina

Dziekuje za komentarze. Mozecie pisac je w jezyku polskim, angielskim i wloskim :-)
Thank you for your comments. You can write them in english, polish and italian:-)
Grazie per i Vostri commenti.Potete scriverli in italiano, inglese e polacco :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...