venerdì 7 gennaio 2011

Torta agli albumi, czyli ciasto na bialkach

Witajcie w Nowym Roku 2011 :-)
Miewacie czasami w zamrazalce moc kubeczkow z zamrozonymi bialkami? Ja wlasnie tak mialam. Po swietach zbior bialek powiekszyl sie znacznie. Szkoda mi bylo wyrzucac i postanowilam choc czesc zutylizowac.
I tak oto po szperaniu w internecie zrobilam ciasto na bialkach.

Benvenuti nell Anno Nuovo 2011 :-)
Vi capita spesso di avere nel frizer tantissimi bicchierini con gli albumi congelati? A me capitato proprio cosi. Dopo le feste, la collezione degli albumi s'ingrandita notevolmente. A casa mia raramente si butta qualcosa perciò ho deciso di utilizare una parte della colezione.
Dopo le ricerche nell internet ho fatto
la torta agli albumi.


Torta agli albumi6 bialek
200 g masla
400 g maki
300 g cukru
100 ml mleka
skorka z 1 cytryny + sok
proszek do pieczenia (16 g)


Torta agli albumi

6 albumi d'uovo
200 g di burro
400 g di farina
300 g di zucchero
100 ml di latte
1 limone grattugiato e spremuto
1 bustina di lievito per dolci (16 g)


Wykonanie:
Ubic na sztywno bialka z cukrem.
Dodac mleko i maslo (stopione i ochlodzone).
Nastepnie dodac make, proszek do pieczenia i na koncu skorke i sok z cytryny.
Wylozyc mase do tortownicy wczesniej wysmarowanej maslem i wysypanej maka.
Piec w temperaturze 150°-160°C przez 45 minut. Oczywiscie we wczesniej nagrzanym piekarniku.

Procedimento:
Montare a neve gli albumi con lo zucchero.
Aggiungere il latte e il burro (sciolto e freddo).
Dopo unire la farina, il lievito e infine scorza e spremuta di limone.
Sistemare impasto nella tortiera imburata e infarinata.
Infornare a 150°C - 160°C per 45 minuti. Cuocere in forno preriscaldato.



Ciasto pieklam w formie o srednicy 30 cm.
Po ostudzeniu przekroilam je na pol, przelozylam nutella i posypalam cukrem pudrem.
Ciasto jest delikatne i puszyste. Dobre i na nastepny dzien.
Polecam na slodkie sniadanie lub podwieczorek :-)

7 commenti:

  1. Świetny pomysł na wykorzystanie białek. :)
    Czasami mi zostają wtedy również szukam na nie pomysłu. Ciasto mi się podoba :)
    Pozdrawiam serdecznie!
    Majana

    RispondiElimina
  2. Czy miewamy? U mnie to jest stały element wyposażenia lodówki i zamrażarki. Ja po prostu kocham bezy! Ale Twoje ciasto ogromnie mi się podoba i z wielką chęcią poświęcę część zapasów, by je upiec.
    I cała Twoja kuchnia pod wulkanem niezwykle apetyczne, więc, jeśli pozwolisz, rozgoszczę się na dłużej!
    Pozdrawiam serdecznie:)

    RispondiElimina
  3. ciasta na białkach są przepyszne i bardzo delikatne!

    RispondiElimina
  4. Ciao,molto utile la tua ricettina! Grazie mille!

    RispondiElimina
  5. U mnie białka mają swoje stałe miejsce w zamrażarce. Najczęściej robię z nich makaroniki, ale z przyjemnością przeznaczę porcję na Twoje ciasto. Pozdrawiam noworocznie.

    RispondiElimina
  6. Na pewno wykorzystam przy następnej porcji białek, brzmi bardzo dobrze. Pozdrowienia w Nowym Roku:)

    RispondiElimina
  7. Dziekuje wszystkim za wizyte i za pozdrowienia.
    @ Anna-Maria Twoje wizyty to dla mnie prawdziwa przyjemnosc. Dziekuje i zapraszam.
    @ Paula tak, tak ... delikatne i mieciutkie.
    @ lo a wiesz , ze ja jakos makaronikow nigdy nie robilam...
    @ Lidko bardzo mi milo.
    @ Ciao Angela e grazie a Te :-)

    RispondiElimina

Dziekuje za komentarze. Mozecie pisac je w jezyku polskim, angielskim i wloskim :-)
Thank you for your comments. You can write them in english, polish and italian:-)
Grazie per i Vostri commenti.Potete scriverli in italiano, inglese e polacco :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...