lunedì 12 maggio 2014

Caponata napoletana (cianfotta, peperonata), czyli ratatuj po neapolitansku


Odkad zaczyna sie cieplo wychodze z moim synkiem na podworko. Mieszkam w  tzw. parco, czyli na ogrodzonym osiedlu. Mimo tego, ze sa tu tylko 2 bloki pieciopetrowe (lacznie jakies 35 mieszkan) jest tu duzo dzieci w najrozniejszym wieku. Nie ma jakiegos placu zabaw w doslownym tego slowa znaczeniu, ale jest dosc miejsca , aby dzieci mogly sie bawic. Graja w pilke, bawia sie w chowanego, jezdza na rowerkach, hulajnogach itp. Regulamin osiedla stanowi, ze dzieci moga sie bawic od 9 - 13- tej i od 17 - 20 tej. O 20- tej powszechnie je sie kolacje. Dlaczego ja o tym mowie?
Dzisiejszej potrawy nie znalam. Nie jadalo sie jej w rodzinnym domu mego meza. Zapoznaly mnie z nia mamy z podworka.
- Co dzis zrobilas na kolacje?
- Peperonate.
- Peperonate?
- A jak ja robisz?

Potrzebne nam beda:
4 ziemniaki
2 duze papryki (najlepiej czerwona lub zolta)
2 baklazany

- A... ja daje tez cukinie.

2 - 3 srednie cukinie

Biore niewielka patelnie. Wlewam sporo oleju ( moze byc i oliwa).
Warzywa kroje w sredniej wielkosci kostke. Potem smaze. Tak jak frytki.
Najpierw ziemniaki, potem baklazany i na koncu papryke. A no i jeszcze cukinie.
Wyjmuje lyzka cedzakowa i wkladam do miski. Jak juz wszystkie warzywa beda usmazone sole i dodaje garsc poszarpanych lisci bazylii. Odstawiam do przestudzenia, bo je sie to na zimno.
U mnie w domu nazywamy to peperonata. Jemy ja jako dodatek warzywny - contorno.


Bardzo dobre na goracy letni wieczor. Np. z chlebem i plastrem sera.

6 commenti:

  1. Jadłam coś podobnego na Sycylii, zapisuję przepis :)

    RispondiElimina
  2. Pysznie. Jadłam coś podobnego.:)
    Pozdrawiam ciepło :)

    RispondiElimina
  3. Ciekawe i nietypowe danie, na pewno warte do wypróbowania w weekend :) Organizowałaś może kiedyś imprezę w stylu rodeo steak house? Nam się taka szykuje i chciałam jakieś fajne przepisy na steki znaleźć (a z tymi zawsze mam problem... kapcie mi wychodzą!)

    RispondiElimina
  4. If you're trying to lose kilograms then you need to start using this brand new custom keto meal plan.

    To create this keto diet, licenced nutritionists, fitness couches, and chefs have joined together to provide keto meal plans that are efficient, decent, money-efficient, and enjoyable.

    Since their grand opening in 2019, thousands of people have already remodeled their figure and health with the benefits a good keto meal plan can provide.

    Speaking of benefits; clicking this link, you'll discover 8 scientifically-confirmed ones given by the keto meal plan.

    RispondiElimina
  5. Zrobilam dzis - rewelka. Prosto, smacznie ... uwieliam taka kuchnie , dziekuje za przepis

    RispondiElimina

Dziekuje za komentarze. Mozecie pisac je w jezyku polskim, angielskim i wloskim :-)
Thank you for your comments. You can write them in english, polish and italian:-)
Grazie per i Vostri commenti.Potete scriverli in italiano, inglese e polacco :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...